sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Reteta in imagini: Somon la tigaie


In seara asta, ajunsa in Bucuresti din nou la camin si pentru ca nu mai era nimic de mancare, am dat o fuga pana in Cora sa imi cumpar strictul necesar(paine, apa, legume, fructe etc) si ajunsa la raionul de peste proaspat mi-a facut cu ochiul niste somon. Asa ca am ales 2 bucati de medalion de somon si ajunsa acasa m-am apucat sa le gatesc:). (PS: nu le-am mancat singura pe amandoua:))).
 Varianta aleasa de mine este cea mai usoara si cea mai rapida.

Avem nevoie de sare, piper, lamaie, ulei de masline si optional caperi (eu le am tot din Cora dar primite acum ceva vreme si am vazut ca se potrivesc).


Am incins tigaia la maxim. Eu am folosit HotPan-ul meu. In acest timp ungem pestele cu ulei de masline.
Cand tigaia e incinsa bine punem pestele si il lasam la foc maxim 3 minute. Presaram sare si piper si caperi;(eu am avut la borcan intregi...nu stiu cum se mai gasesc altfel).
Intoarcem pestele, trebuie sa arate asa:


Apoi il lasam pe foc pana cand intra furculita foarte usor... sau pana cand capata aceiasi culoare si pe partea cealalta.

Inainte sa oprim focul stoarcem jumatate de lamaie peste cele doua bucati si acum putem opri focul. Eu am mai lasat 1-2 minute cu capacul pus si apoi am scos cu grija o bucata, cu grija sa nu se rupa. Am asezat pe farfurie si o felie de lamaie si e gata de servit:D Daca vi se pare inca gras mai puteti stoarce sucul de la lamaie dupa gust, asa cum am mai facut eu, pentru ca mie imi place mai acrisor.


Este un fel de mancare ce poate fi perfect pentru o masa in doi, iar langa se potriveste de minune un pahar de vin alb demisec sau altul alb fin, delicat ca de exemplu: Semillon, Chenin Blanc, Muscat Ottonel, Feteasca Alba.

Pofta mare!

Sper ca va place ce am gatit astazi si astept parerile voastre cu mare drag.
Feedback-ul vostru m-a determinat sa continui cu retetele!



Hugs & kisses,

10 comentarii:

  1. ce bine arata...mi-ai facut pofta de peste:)
    Cred ca si eu am zis ca ar fi frumos sa ne prezinti cate o reteta:)Multumim!

    RăspundețiȘtergere
  2. multumesc frumos!
    eu nu am mai mancat somon de ceva vreme, urmatorul pe lista este rechinul:D
    Foarte posibil sa fi fost si tu:D, Imi cer scuze ca nu mai stiu exact cine mi-a spus:(
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu vreau sa va fac nimic rau:-s, doar sa va inspir:D


    stai linistita, somonul are 143kcal /100g si cu uleiul de masline ....maxim 200:d

    RăspundețiȘtergere
  4. Or avea ele doar atat, dar marketul e inchis acuma:))))!

    RăspundețiȘtergere
  5. la ora asta nu mai avem voie sa mancam;)), pe maine:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Recunosc ca nu prea ma omor dupa peste dar acum chiar mi s-a facut pofta :))) Arata super bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata foarte bine.Pestele este preferatul meu

    RăspundețiȘtergere
  8. ;)) nici prietenul meu nu mananca de obicei peste, dar la somon nu rezista:))

    RăspundețiȘtergere