duminică, 6 ianuarie 2013

DIY: economie de spatiu(carcasa + depotting farduri avon )


Am revenit si cu o postare diy. De data aceasta nu am poze cu fiecare pas in parte, dar va voi explica cele mai importante lucruri. Am ales si cateva video-uri de pe YouTube din care m-am inspirat si care sa va ajute si pe voi.

Am vazut mai intai ideea de a scoate din carcasa lor fardurile mono de la Essence  si de a le depozita in carcasele acelea goale pe care la gasim pe ebay.
 Dar a venit apoi intrebarea urmatoare:" Ce facem daca nu vrem sa comandam de pe ebay? In tara nu gasim nimic? "
Si a venit si raspunsul dupa cateva cautari. Ba da, gasim ceva si in tara, dar mult mai scump. Daca pe ebay o paleta costa aprox 5 euro la noi costa 40 lei. Am gasit pe Cosmetic Style de la Beauties Factory. Am comandat si astept sa vina si va arat si voua dupa, intr-o alta postare ce a iesit:D.
Dar mai vine inca o intrebare. "Mai ieftin nu se poate?"

Ba se poate. Ne facem singuri o paleta:)). Un dupe la z-palette:D, care si aceasta se gaseste in Romania dar cam la 80 lei:D. Mult prea mult din punctul meu d e vedere.
Pai atunci cu 2 lei ne facem propria noasta z-palette.Avem nevoie de o carcasa de DVD pe care o gasim in Carrefour sigur:D si de foaie de impachietat cadouri, frumos colorata dupa preferintele noastre.
Eu am folosit ce aveam in casa.

Desi mi-am comandat paleta aceea pentru fardurile Essence mai aveam nevoie de o paleta pentru fardurile Avon din quad-uri pentru ca mi se parea ca si acestea ocupa groaznic de mult loc. Aveam 7 quad-uri (adica 28 de farduri ) si inca un duo, deci in total 30 de pastile cu farduri.
Normal ca tot pe net am dat de ideea cu copia pentru z palette, mai exact pe youtube, aici. 
In prima faza parea asa usor, dar nu e deloc asa;)) Cu catterul nu am reusit sa tai din prima plasticul, fiind foarte dur, dar pana la urma am reusit sa il ciopartesc. Noroc cu ideea cu coperta taiata frumos:)) ca sa acopere cioparteala mea.

Asta a fost rezultatul final. Eu nu am folosit folie magnetica pentru ca nu am, dar le-am fixat cu banda dublu adeziva, care are si putin burete pentru ca e mult mai usor de dezlipit daca pana la urma vrem sa le mutam asa cum am mutat eu din prima idee de carcasa.
SPATE:

FATA:
Fardurile in interior:


Cand m-am hotarat sa fac depotting m-am gandit ca varianta cu carcasa de CD e deajuns...ar fi fost, doar pentru 22 de farduri, nu pentru 30. Dar varianta aceasta e f f usoara. Nu trebuie decat sa scoti plasticul suport pentru CD din carcasa transparenta, sa inlaturi copertile daca are si sa o imbraci in folie adeziva. Eu am avut cu model de zebra si a iesit asta. Adica ce ati vazut pe facebook inainte de sarbatori. Si aici am folosit banda adeziva.



Pentru carcase mai sunt si alte idei, un penar metalic de exemplu, iar pe spatele fiecarei pastile sa lipiti magnet, tot in Carrefour erau niste cerculete magnetice, doar ca sunt cam maricele, cel putin in comparatie cu fardurile Avon.

Acum sa trecem la partea cea mai grea din aceast proiect. Mai exact depottingul fardurilor Avon. Deoarece pe net chiar am gasit ca ele fac parte din categoria care nu permit acest lucru fara deteriorarea fardului. Teoretic asa este. Mi-am stricat 4 pastile:((. Dar macar celelalte au iesit intacte:)).
Am avut nevoie de o lumanare, de un cleste si de un cutit.
Am scos cu ajutorul cutitului plasticul in care erau incapsulate pastilele cu fard din cutia lor. Am bagat cutitul in locul gol de unde se inchide. Cu grija se forteaza pentru ca si acel plastic e lipit de carcasa. Si asta a fost teoretic cea mai usoara parte:)).
Fardurile avon sunt lipite foarte bine in lacasul lor. Foarte foarte bine! De aceea nu merge cu incalzitul usor sub pastial si apoi bagat ceva ascutit ca sa scoatem pastila. Ca asa mi-am stricat eu 4 farduri. Pentru ca aliminiul ala e mai usor de distrus decat lipiciul folosit:)).
Despre fardurile astea vrobesc si cum a ajuns pastila de aluminiu sa arate:)). Am incercat sa cedonditione fardul cu spirt..sper sa le mai pot folosi.


Am prins bine plasticul cu clestele si am pozitionat deasupra lumanarii fundul pastilei pe care am vrut sa o scot. Am tinut in contact direct plasticul cu flacara aproximativ 10 secunde. Chiar daca a luat foc. Am avut grija sa dirijez flacara doar sub fundul fardului. Daca a luat foc plasticul se stinge imediat prin suflat. Imediat dupa aceea se impinge perpendicular, in centrul pastilei, cu cutitul, plasticul astfel incat sa scoatem de acolo fardul. Teoretic in acest moment plasticul este inmuiat si nu trebuie sa ne mai faca probleme. Si in acest moment puteti vedea cat de puternic e lipiciul, dar fardul oricum se dezlipeste usor.
Repetati procedeul pentru fiecare pastila de fard in parte.
Va recomand sa nu incercati asta in casa ca se produse un miros puternic de platic topit. Incercati pe balcon sau in apropierea unei ferestre deschise.
Nu recomand aceasta varianta copiilor. Poate fi periculos!!

Sper sa va fie de folos aceste informatii si mai astept idei de carcase, ce mai putem folosi pentru a ne face siguri o paleta.
Astept pareri cu mare drag!



Hugs & kisses,

14 comentarii:

  1. o super ideie , mia placut mai vreau sa inpartasesti cu noi orice fel de ideie .multumim

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte draguta ideea. daca as fi avut destule farduri avon as fi incercat-o!

    RăspundețiȘtergere
  3. mai am deja o idee noua, copie pentru z palette, ma bucur ca iti place:D

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc frumos, e lasa, cand o sa mai strangi o sa incerci;))

    RăspundețiȘtergere
  5. o, da! eu sau youtube-ul?:))
    oricum nu m-am lasat si am mai gasit o solutie, mai usor de realizat dar cu mai multe materiale. zic mai usor ca nu trebuie sa ne chinuim atat sa taiem plasticul ala groaznic:D, o sa urmeze pe blog:D,
    multumesc scumpa:*

    RăspundețiȘtergere
  6. Serios, de cand imi bat si capul sa gasesc o solutie economica pentru fardurile mono! Nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap sa folosesc carcasa de CD. Si arata chiar foarte bine. Felicitari de idee si multumim ca imparti cu noi :p

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc, multumesc, multumesc! imi face mare placere sa impartasesc cu voi ideile pe care le descopar si fac asta de ocbicei dupa ce pun in practica accentuand problemele ce pot aparea si oferindu-va solutii mai bunde daca pot. Sau macar sa va spun asa sa nu faceti ca am facut eu si uite ce am patit=))

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte buna ideea si am pus-o in practica :-) Inainte aveam cosul cu farduri plin cu 7 truse avon plus 12 farduri mono plus 2 trio. Nu stiam ce sa mai fac cu ele insa tu mi-ai dat idee si acum (chiar acum am terminat si miroase in bucatarie numai a plastic dar sper sa se duca repede mirosul) am 2 carcase de cd! Multumesc mult pentru idee, esti geniala!

    RăspundețiȘtergere
  9. vai ce ma bucuuur:D, te rog mult de tot sa faci poza la rezultatul final si sa il pui pe fb-ul blogului meu:d sa te laud:*

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna, Varianta finala a fardurilor mele o poti vizualiza pe blogul meu: http://ye-ye-girl.blogspot.ro/
    Sper sa-ti placa :-)

    RăspundețiȘtergere