marți, 18 septembrie 2012

DIY- Fete de perne de decor

Fetele mele dragi, am cam lipsit de la post se pare;)), dar am fost plecat ala mare si apoi am avut niste probleme de rezolvat. Inca mai am si altele de rezolvat dar macar m-am mai usurat:)
Asa ca astazi m-am gandit sa avem o postare DIY cu decoratiuni, mai exact pete de perna pentru pernutele mici decorative.

Avem nevoie de :







  • pernuta,
  • metru de croitorie/rigla daca perna e mica
  • material
  • ac, ata
  • suplimentar decoartiuni (panghlici)
  • ace de siguranta


Eu am facut pentru pernutele foarte mici din IKEA pe care le-am gasit acum un an cu doar 2 lei bucata:d. Si am aproximativ 6 pernute care imi infrumuseteaza patul:D. Oricum nu am avut timp sa fac toate fetele de perna deodata deoarece eu nu am masina de cusut si am cusut cu mana. Dar pentru ca sunt micute a fost ok.

In primul rand trebuie sa alegem materialul pentru fata de perna. Daca vreti unul tare, rigid, gros, va va fi greu sa coaseti de mana. Eu am ales ceva mai moale si mai subtire.

Am masurat pernuta cu o marja de eroare de 2 cm. Adica am mai adaugat 2 cm atat la lungime cat si la latime.(ale mele sunt patrate:))
Apoi am decupat din material un dreptunghi cu latimea cat latimea+2 a pernutei si lungimea cat latimea+2+5 cm. De ce plus 2 plus 5? Pentru ca 2 am spus mai sus ca sunt marja de eroare si 5 pentru ca va trebui ca materialul sa vina parte peste parte.




Pe spatele pernutei, acolo unde trebuie sa facem imbinarea, am mutat imbinarea nu la centrul pernutei ci mai sus, cu partea de sus, cea mai scurta peste partea de jos, cea mai lunga.Sper ca din poze sa intelegeti mai bine ce vreau sa spun.In poza eu am ales sa pun partea mai mare peste cea mai mica deoarece am lucrat cu materialul pe dos ca sa nu ma mai complic. Mai bine faceti si voi asa;)





Mi-am facut rost de niste ace de siguranta si am imbracat pernuta cu materialul si am folosit acele de siguranta pentru a il prinde. Nu folosesc bolduri pentru ca mereu ma intep in ele, desi boldurile sunt folosite in croitorie:P.



Dupa ce ati fixat bine cu ace de siguranta, scoateti pernuta si intoarceti materialul pe dos si coaseti laturile prinse cu bolduri. Daca folositi cusutul de mana va sugerez sa coaseti aproape de margine, dar nu foarte aproape si sa fie cusatura cat mai stransa, chiar sa reveniti cu acul pentru ca e posibil sa se desfaca materialul daca e prea rar cusust.
 Am cusut:)
 Am imbracat pernuta:

 Am aplicat o decoratiune

Daca doriti puteti pune si niste bentite pe care sa le legati in fundita ca mod de prindere:), Sau puteti incerca cu nasturi.


TIPS: daca materialul se desira incercati sa il topiti la margine, cu mare grija sa nu ia foc, cu ajutorul unui chibrit sau a unei brichete. Poate chiar si cu o lumanare bat.

Sper ca ati inteles pasii si abia astept sa vad si pernutele voastre.
Eu am ales rosu si nuante de maro cu dungulite. Iar cele rosii au diferite elemente decoartive. Ba floare adaugata, ba atisoare la colturi(astea sunt facute de mine), ba simple:P.

4 comentarii: